Marques blanques en temps de crisi

16.10.08

Fa un temps vaig descobrir la xocolata del Mercadona i des de llavors que no m'hi puc desenganxar. Les patates xip de l'Alcampo també son molt molt bones. La llet normalment la compro Mercadona per estalviar-me uns diners...

Us preguntareu, a què ve tot això? Doncs no es que estigui fent la llista de la compra en veu alta (que també) sinó que l'altre dia em van fer arribar una llista de les anomenades "marques blanques" i em vaig adonar, per exemple, que la xocolata que a mi m'agrada es la del Gorriaga/Cantalou.

Com funciona tot això? El cas és que hi ha moltes marques que venen els seus productes com a marques blanques a les grans cadenes de supermercats. Aquests productes, sense perdre qualitat, surten més econòmics al prescindir de la partida destinada a publicitat i disseny, i al incremetar la quantitat de ventes. Sobint trobem dissenys simples i, fins i tot, no gaire atractius però la "falsa marca" ja els dona credibilitat i prou publicitat. El preu, a més, és molt més baix i l'empressa fabricadora no perd res ja que segueix venent el seu producte (amb una gran sortida i sense necessitat de fer-ne publicitat).

Si després de llegir això encara us pica la curiositat, feu una ullada a unes quantes marques blanques i segur que us endureu més d'una sorpressa. Potser fins i tot trobeu el vostre producte habitual a un preu més reduït!

P.D. Si voleu un senzill sistema (via microsiervos) per trobar les marques de les marques blanques és mirant el codi de barres. "Ara em ficaré a mirar codis!" direu! Doncs bé, com que normalment els productes estan junts per families (aigua amb agua, lleta amb llet) només cal que mireu el codi, després del codi de país ve el del fabricant, si coincideixen heu trobat dos productes exactament iguals però amb marques diferents.

3 comentaris:

Jo també faig com tú, la marca blanca triomfa a la meva nevera...però molta gent no ho sap això...Avui he vist un anunci d'un nou pa de motlle "al horno" o d'aquest estil que treu Bimbo, i resulta que és el que fa temps es ven al mercadona! he pensat fins i tot que potser la marca ha provat com funcionava el nou producte amb la marca blanca de mercadona per veure si tenia sortida...

Anònim ha dit...
divendres, d’octubre 17, 2008  

Interessant...

Núria ha dit...
dissabte, d’octubre 18, 2008  

L'economia no està per anar malgastant ;)

Goshi ha dit...
dimarts, d’octubre 21, 2008  

Publica un comentari a l'entrada