Linux salva la vida d'un usuari de windows

19.11.06

Com acostuma a ser normal, un bon windows XP només mor en el moment més oportú. I fent gala d'aquesta norma el meu va defallir ahir quan més el necessitava.

A més, gràcies al maco d'en Murphi i les seves lleis, els meus CINC!!! Cd's copiats originals de XP havien desaparegut. En moments com aquest agraeixes ser un friki i tenir guardades unes quantes distribucions live de linux. La primera va ser Ubuntu, que ja havia instal·lat en el meu primer intent frustrat amb els pingüins. Primera prova frustrada, la distribució es va carregar però la pantalla no rebia senyal de l'equip. Segon intent, Suse. Fa temps que tenia una versió d'avaluació del Suse. Si bé em va semblar molt maco en el seu dia, aparentava consumir més recursos dels que disposava així que va quedar aparcada per casa. Segon intent, segona decepció, més problemes de video. I a la tercera, amb la distribució de que menys esperava, va la vençuda. Un dia va arribar a les meves mans un Cd servit amb "el Periódico", la persona en qüestió en llegir Linux es va espantar molt i va fer el millor que podia fer, que va ser donar-me'l.

Aquest cop la detecció automàtica de Catix va ser perfecte i vaig poder mirar el correu amb Konqueror i contactar amb Kopete. Fins i tot vaig poder fer una captura de pantalla d'un escriptori que se'm va fer simpàtic. El problema segurament no era el monitor sinà la gràfica (una Nvidia) però estic convençut que les versions actualitzades de les distribucions utilitzades ja la deuen detectar correctament.

Si bé KDE m'ha salvat la vida i un bon amic utilitza a diari el Kubuntu en el seu portàtil la meva primera experiència amb Ubuntu em va tirar molt. Ara tinc un dubte important, si he de triar una distribució a dia d'avui per quina us decantarieu, Ubuntu o Kubuntu?

Deliris de Goshi de diumenge, de novembre 19, 2006  

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada