Què li faig a la meva consola?

1.8.07

goshi@PC-Goshi:~$ history|awk '{print $2}'|awk 'BEGIN {FS="|"} {print $1}'|sort|uniq -c|sort -rn|head -10

61 sudo
5 help
4 apt-get
3 sh
2 rpm
2 /home/goshi/programes/amsn-0.96/amsn
1 yum
1 up2date
1 suse
1 su

goshi@PC-Goshi:~$


La diferència entre un friki i una persona normal és que, quan una persona normal llegeix el que veieu aquí dalt passa pàgina donant per assumit que mai no sabrà de què li parlen. De frikis n'hi ha de dos tipus, els que entenen a la perfecció el que estan llegint i els que hi veiem una llista de comandaments d'una consola però no acabem d'entendre què hi diu.

Jo he de dir, sense vergonyes que ja som grandets, que formo part del segon grup. Com veieu els del primer grup, el meu linux encara està en permanent construcció.

Val, val!! i ara la traducció. Aquest post és per respondre un meme d'Ingrid, la noia que diu no trobar el seu lloc. Es tracta d'introduir a la consola el comandament "history|awk '{print $2}'|awk 'BEGIN {FS="|"} {print $1}'|sort|uniq -c|sort -rn|head -10" per veure quins son els deu comandaments més utilitzats a la teva consola, ordenats i amb el nombre de cops que els feu servir.

Com a no gaire bon usuari de linux, "sudo" i "su" (en molt menor mesura) son els comandaments que faig servir més. Pels no usuaris de linux us diré que és l'eina que et permet fer servir els programes com a superusuari, és a dir, amb tots els drets possibles. En la dinàmica de bon novato, "help" és la segona funció més utilitzada. I "apt-get" (que és l'eina per a instal·lar repositoris/"programes") està en tercera posició. He hagut de buscar alguns comandaments que desconeixia, però a grans trets el meu "amsn" em deixa en evidència, espero que d'aquí poc el meu linux sembli més un linux que no pas un windows.

Per cert, i a mode de curiositat, mai heu volgut descobrir d'on surt una meme? doncs avui m'ha picat la curiositat i he arribat fins aquí, on parlen la meme apareix espontàniament parlant d'aquest article.

P.D. El passo a Papà Oso, Naan i tot aquell qui ens llegeixi des d'un linux (sí, aquells que encara no heu deixat senyal de vida als comentaris ;). (Carol, no et faré passar el mal tràngol d'explicar-nos el teu linux ;D.

2 comentaris:

:'( No, jo no vull parlar del meu linux, perquè jo NO EN TINC DE LINUX! Però un dia el tindré, estic segura...

Carol ha dit...
dimecres, d’agost 01, 2007  

Ja és molt que es faci servir :)

Va, Carol, que segur que t'agrada quan ho tinguis instal·lat, prova-ho, dona :)

divendres, d’agost 03, 2007  

Publica un comentari a l'entrada