La realitat sempre per sobre de la ficció

6.8.07


Com a bon fan dels Simpson sóc una mica friki. Segurament la majoria del món civilitzat s'hauria sorprès al llegir una notícia com la que avui em porta a escriure aquest post.

Segons una notícia publicada al diadi alemany Bild, que evidentment he llegit amb el meu excel·lent alemany de Vallecas, un grup de metges ha operat amb èxit una dona de 59 anys per extreure-li un llapis del cervell. Sí, com ho sentiu, la dona, als 4 anys d'edat va caure portant el llapis a les mans. L'accident va fer que l'estri es clavés travessant la seva pell i introduint-se al cervell. Per sort, el llapis no va topar amb cap part vital del cervell (tot i quedar-hi aprop) i els metges van decidir no operar.

Fa cinquanta anys l'operació hauria estat gairebé un suïcidi però a dia d'avui la tècnica mèdica ha aconsellat l'operació. El grup de metges ha aconseguit extreure 8 centímetres de llapis. Ha estat impossible extreure'n els 2 centímetres restants però l'operació ha estat tot un èxit.

Ara és quan hauria de fer la broma dels Simpson. I es que, qui no recorda el capítol que justifica el poc coeficient intel·lectual de Homer? Diuen les males llengües que Homer, quan era petit, jugava a introduir-se ceres de colors (Crayola) pel nas. En l'experiment, una de les ceres no va sortir, quedant encastada al cervell del pare americà per excel·lència. Això va fer que, qui podia haver estat un geni, passés la resta de la vida amb la seva peculiar visió del món. En el revelador capítol, aconsegueixen extreure la cera i Homer passa a ser un intel·lectual de mena (passant els millors moments amb Lisa a la biblioteca). Finalment decideix prendre una difícil decisió, la de tornar a la vida a la que estava acostumat, a la seva vida.

Tot això i més curiositats dels Simpson aquí. Per cert, he estat incapaç de trobar cap fotografia o vídeo del capítol dels Crayoles, i això sí que és frustrant!!! Premi per qui ho aconsegueixi!!!


P.D. L'article en castellà (evidentment) al 20 minutos, on sinó?

Actualització 1: Us pensàveu que em rendiria? Aquí teniu un tall del capítol en italià i a l'article ja hi tenim la foto de la radiografia.

3 comentaris:

No és un fake? Em sembla molt fort. Quina angúnia!!

Kosmonaut ha dit...
dimarts, d’agost 07, 2007  

mmmm... Hehe... A mi em fa gràcia...Ara no ho recordo, però diria q jo de petita (de més petita, evidentment xD) no jugava gaire amb llapis de colors... Perquè si fos així ja aconseguiria explicar els meus estranys mals de caps...:0

Però molt bones les similituds amb els Simpson...

Carol ha dit...
dimecres, d’agost 08, 2007  

Naan- No sé si és un fake, però si ho és han enganyat a dos diaris i un blogger tontu com jo :P

D'històries semblants n'hi ha moltes en la historia de l'estudi del cervell (potser algun dia us en parlo d'alguna més famosa).

Carol- Jo tampoc era molt de jugar amb llapis de colors, lo meu eren els jocs de construccions que, lligats d'una corda, poden ser una eina mortal per a les dents.. (històries llargues i avorrides :P)

Goshi ha dit...
dijous, d’agost 09, 2007  

Publica un comentari a l'entrada