La meva família.

7.1.07

Responent a un post de -naan-, i aprofitant que en aquestes èpoques tenia els instruments a casa, us presento la meva família.


Se m'ha oblidat el flabiol que ha aparegut al recollir la paradeta dins la butxaca de la funda del sac, i el whistle que un dia d'aquests apareixerà al lloc menys esperat.. però bé. D'esquerra a dreta tenim la guitarra elèctrica, el tabal, el sac de gemecs, l'acordió, la gralla seca (amb claus), la flauta dolça, la tarota, l'harmònica, el grall i la meva gralla dolça amb claus. Tots tenen la seva història unes més curioses que altres..

Molts instruments que encara no sé tocar o que simplement faig sonar. I d'altres que m'agradaria tocar més tot i ser "els meus" instruments. Així que us deixo amb els que tinc més per mà.. que son les meves gralles. Són instruments de la família de l'oboè tradicional. La gralla de l'esquerra és un desig de fa temps. És de pal violeta i te aros i clau de plata. Les claus son només harmòniques per a fer bemolls. La tarota diuen que és l'antecessora de la tenora. Instrument medieval de so suau que es tocava a les corts. La meva tarota és d'olivera que la fa encara més avellutada i té una clau d'octavació i una per afegir-hi una nota. I la meva gralla dolça és la darrera però la més important. Un dia vaig decidir dedicar-hi més esforços i amb la decisió va aparèixer ella, de granadillo i plata, amb claus (que cada dia són més) i un só contundent i amb molts aguts.


La guitarra espanyola, aparcada no sé on. El teclat midi era massa gran. L'harmònica del clauer de casa és a la jaqueta... segur que algun dia, tots plegats es revelaran i faran una manifestació per sortir al web.

4 comentaris:

Que xulo! M'encaaaaaaaaaaanta la tarota.

I vaig estar a punt de demanar als reis una guitarra elèctrica. Però vaig pensar que era passar-se. la saps tocar més enllà de les quintes punk?

Kosmonaut ha dit...
diumenge, de gener 07, 2007  

Que va.. ja m'agradaria saber fer algo amb la guitarra.. però la vaig abandonar abans de començar com qui diu. De fet l'he hagut de recuperar per fer la foto. Els altres sí que més o menys els vaig trastejant. Però ja veus que lo meu són els vents.


Tu ets de cordes, no? et marques uns acords? (recordo un "Laura" a gralla i guitarra que ens vam marcar un amic i jo..)

Goshi ha dit...
dilluns, de gener 08, 2007  

El sac de gemecs també m'agrada molt. Com has arribat a col·leccionar tant d'instrumental folkie?

Jo sóc de corda... fregada. La veritat és que m'he estudiat més d'una tablatura, amb pretensions de Joan Baez però ni amb la guitarra ni cantant me'n surto gens ^_^'.

Dada curiosa: la guitarra espanyola de casa meva encara té sorra dins... de les festes que feia la meva mare i amics a la platja ens els seus anys de joventut.

Però una elèctrica sí que m'encantaria tenir. Per exemple, una Kitty, (versió negra, no rosa!!). Però tot arribarà. de moment el meu temps no dóna per a més.

Kosmonaut ha dit...
dilluns, de gener 08, 2007  

Doncs la meva afició pels instruments va venir amb la guitarra de petit.. però de seguida la vaig abandonar.

Després vaig aprendre a tocar la gralla que és l'intrument que domino i que ensenyo. D'aquí la tarota després, el tabal, etc.. I finalment el sac i l'acordió.

Cada instument té la seva història. Si vols envia'm un mail a navegant@123mail.cl abans que esborri l'adreça i t'ho explico millor.

Sinó algun dia hauré de fer un post explicant la meva vida. Jejeje

Per cert.. quina aberració de Fender rosa!! ¬¬ (ja l'havia vist en algun enllaç)

Goshi ha dit...
dimarts, de gener 09, 2007  

Publica un comentari a l'entrada