La dura vida de les marietes

29.1.07

A vegades no sé si "repetir continguts" d'altres llocs al meu blog. És un dilema interessant.


D'una banda, si trobo un vídeo a Sospechosos Habituales que em sembla curiós i en faig un article propi no genero contingut propi. No aporto res de nou a la xarxa i entrem en allò de "ah, sí, ja ho havia vist a un altre lloc". Però precisament, qui aporta material propi a la xarxa? ben poca gent de fet. I els blogs son realment això, diaris personals on expliques les coses que vius, veus o et fan riure o plorar. Així doncs, he decidit crear el meu nou mot, EPA.

EPA és una manera de picar l'ullet, una petita concessió a un amic, un company, un desconegut.. o dit d'una manera més precisa, a un tema admirat. EPA és a partir d'ara el meu Enllaç Per Admiració. I el primer que durà aquest nom és el vídeo que robo vilment del blog d'una de les meves periodistes prefes.

Qui ha dit que la vida de les marietes és avorrida? El vídeo triga una mica a carregar però val MOLT la pena, és simplement GENIAL.

P.D. Al més pur estil de "la vida del kiwi" o "la vida de les granotes"..

3 comentaris:

waah! estic orgullosa de ser un EPA! gràcies! sobretot gràcies a la marieta valenta eh ;) No coneixia els de la vida del kiwi XD

Anònim ha dit...
dimarts, de gener 30, 2007  

Jo també m'he enfrontat a aquest mateix dilema moltes vegades i ara per ara tinc força clars els següents fets:

La redundancia és bona. És a dir, no tots els que et llegeixen em llegeixen i per tant si publico quelcom que tu has publicat abans potser uns quants ho troben repetitiu però molts altres podran veure-ho per primera vegada.

L'important és donar la teva opinió. Donar-li un nou gir a un vell tema, ampliar la informació o resaltar detalls inadvertits. Tingues en compte que dones la teva opinió sempre, fins i tot quant només enllaces un video o un post. Estás dient: Això m'agrada.

Cal crear nous ponts. Tothom sap a qui llegeixes normalment però de tant en tant es troben bons articles en blogs pots coneguts. És en aquests casos quan més cal enllaçar ja que així fomentem una forta interacció i ajudem a donar a coneixer nous blogs. Serveis com Meneame ajuden, si bé no és gaire interesant enllaçar articles trobats a Meneame perque aquests si que els llegeix tothom.

En resum, si quelcom t'agrada enllaça-ho, copia-ho i dona la teva opinió i de tant en tant, quant tinguis temps, dedica una estona a crear nou contingut o a visitar nous blogs.

Carlos Luna ha dit...
dimarts, de gener 30, 2007  

De fet és el que em vaig plantejar.

No és bo abusar de la feina dels altres, però enllaçant-los reconeixes la teva admiració cap a algun article en concret.

No acabaria mai de fer EPA's.. està clar. Però així vaig tenir l'excusa de fer-vos pensar mentre us encolomava un video SIMPLEMENT GENIAL que vaig descobrir gràcies a Lu. xD

Gràcies Lu per llegir-me! I gràcies per les teves histories!

Goshi ha dit...
dimecres, de gener 31, 2007  

Publica un comentari a l'entrada