In-Seguretat Social (SS's)

17.10.06

Diumenge vaig caure de cap des d'una alçada d'uns dos metres, potser tres.. Després d'unes hores prou bé vaig començar a sentir dolor i em vaig decidir a anar al metge.

Era la 1:25 de la nit quan vaig arribar al centre d'urgències de l'hospital de Martorell. A la sala d'espera només hi havia una noia amb un nadó, que ja feia estona que esperava. En pocs minuts em van cridar i em van fer les típiques preguntes de què havia succeït, malalties anteriors i alèrgies; i em van convidar a esperar a que m'atengués el metge. Prop de les 3 de la matinada em van cridar (encara amb la sala d'espera buida, ara més al haver marxat l'altre noia). Després de prop de dues hores esperant i un cop fort al cap em fan passar per dir-me que és normal que em faci mal i em recepten un calmant (1 cada 8h) i un protector per l'estòmac.

Sorpresa la meva quan després d'una caiguda com la meva no em fan CAP RADIOGRAFIA ni CAP ESCANER. Amb un fort mal de cervicals i NO EM POSEN COLLARÍ.

Sigui com sigui, ahir vaig anar al metge de capcelera (ordres d'urgències). Aquest em comenta que m'havien receptat un opiàcid però que havien de ser dues pastilles enlloc d'una i que el protector d'estòmac no calia per a aquestes pastilles (després ho vaig comprovar al prospecte). Em revisa una mica més que a urgències (em van mirar la pupila amb el llumet aquell) i em tornen a dir que és normal, que si no em passa hi torni.

Encara em fa una mica de mal i estic un pel marejat a estones. Però no he parat de preguntar-me, si hagués tingut alguna fractura o algun coàgul cerebral, què hauria passat?? Sense radiografies, sense escaners, dedicant-me 10 minuts amb prou feines...

Buscant per internet he trobat un protocol d'actuació amb traumatismes craneoencefàlics en el que es cita textualment "1.2 Si presenta alguno de los factores de riesgo antes indicados, debe realizarse un TAC craneal. ". En el meu cas, aquest factor de risc queda citat en el punt 1 (1.1) com a "Cefalea intensa o progresiva.

Ja fa temps que li donava voltes, però a partir d'ara miraré els centres médics privats encara que hagi de pagar uns diners que ara em prenen directament a través dels impostos. Accepto propostes i/o opinions als comentaris.. No son assegurances barates, però estic fart que em prenguin el pèl a la seguretat social.

2 comentaris:

Carol: Guau... t'has posat seriós amb el tema eh? :O M'abstinc d'opinar... ok? ;)

Anònim ha dit...
dimarts, d’octubre 17, 2006  

Ja fa temps que a casa meva estem tos assegurats per una mutua privada (en el meu cas ARESA) perque la seguretat social és, per dir-ho finament, una puta merda punxada en un pal....

T'explico el meu cas greu.
Época: setmana santa de l'any passat (que si no recordo malament devia caure per principis d'abril) Síntomes: gastroenteritis (o com s'escrigui). Proves a realitzar: anàlisi de sang i de "fems". Tot correcte. M'envien a casa tan sols dient-me que faci una dieta d'arros blanc, cosetes a la planxa i pa torrat.
Época: maig següent. Síntomes: gastoenteritis (encara la tenia, si). Proves: (endevina) anàlisi de sang i de "fems". Tot correcte. Un altre cop cap a casa i seguir la dieta i prendre flora intestinal...
Vaig acabar anant a la mutua i el metge va demanar que em fessin: un anàlisi de sang (més complet), un altre putu anàlisi de fems (correcte com no...) i un contrast de l'intesti (correcte) però!!!!! MIRACLE!!!! hi ha alguna cosa que no toca a l'anàlisi de sang complet.... SOC CELÍACA!!!!! no puc menjar res que porti gluten: el que em provocava la gastroenteritis era el puto pa torrat!!!
Si no hagués anat a una mútua privada.... encara ara no sabria què em passa, i, encara més, diria que m'haguessin acabat ingressant per desnutrició i un greu problema intestinal (per no dir que la meva malaltia, a més de ser crónica, és cancerígena)

Soc una aférrima fan de les mutues médiques.

www.fotolog.com/kidei

Anònim ha dit...
divendres, d’octubre 20, 2006  

Publica un comentari a l'entrada