Alaska amb la música lliure
6.3.07
No fa gaire llegia un article sobre com canviava la vida i com molts es resistien a fer el canvi amb ella. Les tecnologies avancen per facilitar-nos la vida, però molts enlloc d'adaptar-se a aquest avanç, s'encaparren a posar pals a les rodes (en moltes ocasions pel bé del negoci).
Senyors, els temps canvien!
Un clar exemple és el món de la música. Fins ara la radio era el mitjà pel que ens feien arribar els últims èxits i les novetats discogràfiques. Però quines èxits i quines novetats? Ens oferien la llista de les millors cançons o de les que convenia més vendre? Compràvem el que realment volíem o el que ens posaven a la sopa?
Amb les noves tecnologies és més senzill descarregar una cançó d'internet que engegar la radio. Molts grups han aparegut del no res i han triomfat gràcies a internet, pel boca a boca o pel "blog a blog", dieu-li com us agradi més. És aquesta la música que agrada més i no pas la que a les discogràfiques interessa més.
Curiosament, aquests grups s'han autoeditat la seva música i han guanyat molts més diners gràcies als concerts i les gires que no pas pels royalties de les companyies discogràfiques. És curiós veure com ha canviat el panorama musical. On abans teníem un concert cada dos mesos, ara en tenim un cada setmana. Allà on hi havia un sol local amb música en viu, ara es multiplica el nombre allà on vagis. Les discogràfiques veuen impotents com altres aprofiten l'oportunitat? no! enlloc de buscar noves formules per vendre el mateix producte a un preu més raonable es tanquen als despatxos amb els seus buffets d'avocats per evitar que la vida avanci. Per sort, uns quants reivindiquen la llibertat, com és el cas d'Amaral o Alaska.
Senyors, els temps canvien!
Un clar exemple és el món de la música. Fins ara la radio era el mitjà pel que ens feien arribar els últims èxits i les novetats discogràfiques. Però quines èxits i quines novetats? Ens oferien la llista de les millors cançons o de les que convenia més vendre? Compràvem el que realment volíem o el que ens posaven a la sopa?
Amb les noves tecnologies és més senzill descarregar una cançó d'internet que engegar la radio. Molts grups han aparegut del no res i han triomfat gràcies a internet, pel boca a boca o pel "blog a blog", dieu-li com us agradi més. És aquesta la música que agrada més i no pas la que a les discogràfiques interessa més.
Curiosament, aquests grups s'han autoeditat la seva música i han guanyat molts més diners gràcies als concerts i les gires que no pas pels royalties de les companyies discogràfiques. És curiós veure com ha canviat el panorama musical. On abans teníem un concert cada dos mesos, ara en tenim un cada setmana. Allà on hi havia un sol local amb música en viu, ara es multiplica el nombre allà on vagis. Les discogràfiques veuen impotents com altres aprofiten l'oportunitat? no! enlloc de buscar noves formules per vendre el mateix producte a un preu més raonable es tanquen als despatxos amb els seus buffets d'avocats per evitar que la vida avanci. Per sort, uns quants reivindiquen la llibertat, com és el cas d'Amaral o Alaska.
2 comentaris:
Kosmonaut
ha dit...
dimarts, de març 06, 2007
El món gira, els temps canvien i nosaltres ens hi hem d'adaptar. El problema és que el mercat del disc sigui tant quadrat.
Ara, per exemple, quasi es venen més DVD's de series de televisió que no pas películes en DVD. El mercat del DVD no s'ha enfonsat pas, simplement s'han adaptat als canvis.
Per què no fan el mateix les discogràfiques? per què no mouen més el tema gires i concerts? per què no faciliten el tema a les ràdios per internet enlloc de complicar-los la vida? en el fons només es tracta de canviar la manera de vendre el teu producte, no? tant complicat és?
Goshi
ha dit...
dimarts, de març 06, 2007
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Alanis Morisette, en unes declaracions de fa anys:"aquest any he guanyat molts més diners gràcies a les meves accions de Napster que a la venta de discos"