Projecte linux (II)

17.12.06

Anem per pams. De moment ja vaig comprovar que l'error gràfic amb els nous live CD's d'Ubuntu era causat per la tarja gràfica nVidia. La sol·lució, de moment, va ser desmuntar-la. En un futur ja intentaré instal·lar drivers.


Avui doncs, he fet una ullada al nou Ubuntu the Edgy Eft i al corresponent Kubuntu. Els responsables de la distribució s'han compromès a fer públiques dues versions cada any i, a diferencia d'altres programes, les diferencien amb un nom clau que acompanya a la numeració de la versió. La versió ve definida per dos números. Edgy Eft és la versió 6.10 corresponent a l'any i més en que va fer-se pública (any 2006, mes 10).

Com ja havia dit, la meva experiència amb Ubuntu es remonta ala versió 5.04 the Hoary Hedgehog i des de llavors no havia sabut gaire cosa nova. La primera novetat ve en la descàrrega de l'ISO. La versió Hoary comptava amb un doble CD, en un trobavem el Live CD i en l'altre el CD d'intal·lació. La versió Edgy es presenta en un sol CD amb una versió executable i instal·lable del sistema operatiu. De manera que per a instal·lar cal arrancar l'ordinador ja amb Linux.

Podeu descarregar-vos la versió UBUNTU 6.10 The Edgy Eft aquí.
Demanar a casa vostra CD's d'UBUNTU 6.06 Dapper Drake aquí.
Descarregueu-vos la versió de KUBUNTU 6.10 The Edgy Eft aquí.

Com que demanar-los a casa, tot i ser TOTALMENT GRATUÏT, triga un parell de setmanes o tres, us recomano que descarregueu l'ISO que a més la descarregues realment ràpid.

De moment he trastejat les dues versions i he de dir que m'han sorprès positivament totes dues. Ubuntu ha fet un canvi de look increible des que el vaig conèixer.. i Kubuntu és molt pràctic i també té una imatge molt cuidada. He fet servir Firefox i Gaim a Ubuntu i Konkeror i Kopete a Kubuntu. I tot i que pensava que em convenceria més la primera combinació (doncs ja els havia fet servir a windows) al final Konkeror i Kopete han resultat també molt còmodes i pràctics. Tot i que encara no entenc la part purista dels KDE, em sembla que un cop ho tingui tot instal·lat tornaré al meu Firefox de tota la vida en detriment del Konkeror...

Primeres captures de pantalla:

3 comentaris:

:'( Ho he intentat...et prometo que ho he intentat...:'( PERÒ NO PUC!!! no els puc acabar... va contra la meva voluntat... jo poso ganes...però... no ho puc acabar...:'( va, ara vaig a recuperar les forces per després tornar-m'hi a posar! ;)

Carol ha dit...
dilluns, de desembre 18, 2006  

no provis ni ubuntu ni kubuntu. És el mateix però amb el GUI canviant. Instal·la un dels dos i posa l'escriptori de l'altre. Al desktop manager corresponent simplement tries amb que vols entrar i punt.

Aps, i la diferencia entre Firefox i Kopete és que el Kopete és molt més ràpid i va més amb els estandarts (segons tenc entés)...

Anònim ha dit...
dimarts, de desembre 19, 2006  

Entre Firefox i Konkeror suposo que volies dir, no?

De fet al portàtil ja ho vaig fer com dius.. Ubuntu amb KDE instal·lat. I és el que vull fer també ara, a part de l'Enlightment del que m'han parlat bé però mai l'he vist.

Personalment, ara per ara, prefereixo Firefox perquè hi estic acostumat.. després ja veurem, que sinó em ve tot de cop ;).

Merci per passar per aquí! No dubtis que seguiré fent preguntes!

Goshi ha dit...
dimarts, de desembre 19, 2006  

Publica un comentari a l'entrada