Projecte linux (I)

16.12.06

Fins ara el meu contacte amb linux ha estat lleuger, degut a la manca de temps en estavellar-me més d'un cop amb un sistema prou quadrat. Després de provar un temps algunes distribucions i tenir instal·lat al meu pc personal l'Ubuntu durant un temps, vaig tornar a Windows decepcionat amb mi mateix per no haver-ho aconseguit. Ara l'intenció és no fer-se enrere..


Darrerament he estat investigant i decidint. De nou, les distribucions del multimilionari africà Mark Shuttleworth han estat les escollides.

Ubuntu és un sistema operatiu basat en Debian i amb Gnome com a escriptori per defecte. Shuttleworth va crear l'empresa Canonical que seria l'encarregada de suportar el pes econòmic d'Ubuntu. La filosofia és crear un sistema operatiu prou potent i atractiu per a arribar al màxim públic possible, distribuir-lo gratuïtament i subsistir econòmicament gràcies a la venta de serveis i suport tècnic.

Ubuntu però, també permet l'utilització d'altres escriptoris molt coneguts com ara KDE (Kubuntu) o Xfce (Xubuntu). Personalment m'he decidit a triar Kubuntu perquè és l'escriptori que conec més similar a Windows (i per tant més familiar), perquè com a membre de la família ubuntu gaudeix d'una comunitat molt àmplia i perquè permet la realització de la majoria de feines sense haver de recòrrer al usuari *root.

Els darrers dies he investigat i aconseguit instal·lar, a un portàtil, Kubuntu pel camí més complicat. Vaig instal·lar Ubuntu The Hoary Edgehog i actualitzar-lo fins al dia d'avui. Després vaig instal·lar a mà KDE resultant-me un bonic Kubuntu totalment funcional però amb una barreja de programes Gnome i KDE.

Després de desmuntar la meva tarja nVidia (que em sembla que era la que ocasionava el meu problema gràfic alhora d'intentar veure la darrera versió de Kubuntu) em disposo a tornar a començar, aquest cop al meu ordinador personal i amb vosaltres com a còmplices. Així potser aconsegueixo que tots conegueu una mica més al petit pingüí, i qui sap si ajudo en un futur als que busquen via google una petita ajudeta.

De moment no us carregaré amb més paraules noves. S'obre el torn de preguntes.

*[A linux tens un accés molt més ampli al teu sistema operatiu que no pas en Windows i per això la majoria de sistemes linux limiten les funcions d'usuaris, sent root el superusuari que tot ho pot fer]

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada