Cas TRAXTORE [SGAE]

27.7.06

Bé, avui volia parlar de les meves vacances, que estan al caure. Però m'he perdut en l'apassionant món de l'SGAE i ja hi he deixat tota la tarda.
Realment, com més conec a les persones més m'estimo als animals. O en aquest cas, com més llegeixo sobre el tema més de mala llet em poso.

El nou cas ara és TRAXTORE, que tot i tenir nom de tractor italià és una empresa familiar, un minorista informàtic a qui la SGAE reclama ara 48.000 euros en concepte de cànon a efectes retroactius. És a dir, no només els titllen de criminals sino que a més els cobren per un delicte abans que es crei una llei al respecte.

TRAXTORE asegura que la SGAE actualment cobra:


ARTICLECOSTCANONPVP
CD-R 80 min0,11€0,14€0,35€
DVD+/-R 4,7GB0,17€1,20€1,37€


On el "CANON" es refereix al canon aplicat per la SGAE i el "TOTAL" el preu al que estan obligats a vendre sense IVA ni marge comercial (es a dir guanyant ZERO).

Però aquí no acaba la cosa.. Si us mireu aquest cómic basat en la historia de la que parlem, reflexionareu de com ningú està exent de deixar que els nostres diners vagin a parar a les butxaques dels artistes amparats per una llei que el mateix defensor del poble diu que s'ha de revisar.

Sigui com sigui, altres diuen:


Por otra parte, e independientemente del caso Traxtore, aprovecho para expresar mi total repulsa hacia toda ideología que defienda que el arte es patrimonio de unos pocos. Estos idiotas se creen que el escribir una canción les da algún derecho sobre la música o las palabras que tan generosamente les ha regalado la humanidad y la naturaleza. Son tan pretenciosamente estúpidos que ni tan siquiera alcanzan a medir correctamente su propia incapacidad tanto artística como intelectual.

I jo simplement intento no escriure res gaire irrellevant que em pugui perjudicar a mi, un simple blogger, per explicar-vos una historia. Que avui va de judicis, així com demà pot anar de les meves vacances (queda el deute pendent).


P.D. Espero que no es faci pesada la historia a través d'enllaços, però crec que és la millor manera de que jutgeu per vosaltres mateixos alhora que ho m'estalvio maldecaps ;).

3 comentaris:

Per cert, jo em pregunto, com poden aplicar un canon molt major fins i tot que el preu del cost del producte???

Si us pareu a pensar, d'aquest 1,37€, el 87% és únicament el canon de la SGAE!!

Goshi ha dit...
dijous, de juliol 27, 2006  

jajaja et respons a tu mateix en el teu blog? què divertit, goshi! és indignant que perdin el temps amb aquestes coses mentre al Líban està morint tanta gent... en fi, veure-ho per creu-ho

Jen ha dit...
divendres, de juliol 28, 2006  

Jejejeje no era una resposta sino un afegit. Però després de l'empapada que em vaig fotre ahir a la tarda, qui millor per respondre'm ;)??

Vaig estar mirant les tarifes de la SGAE. A mi les sardanes, la veritat, "ni fu ni fa" (bé, més fu que fa), però sabies que fins i tot a ells els cobren per fer un aplec??!! :O

Sort que l'autor del toc de castells no està gens clar (anònim) que és el que em preocupa ara.. JEJEJE

Goshi ha dit...
divendres, de juliol 28, 2006  

Publica un comentari a l'entrada