Blackle contra Google

13.11.07

Quants correus en cadena rebeu durant un mes? La majoria serveixen únicament per perdre el temps. D'altres a vegades ens serveixen per descobrir que hi ha gent amb un cor tant altruista com per regalar telèfons mòbils a tothom qui enviï deu mil correus a tots els seus amics. Fins i tot algun dia descobreixes que si no tens 15 amics amb correu electrònic et perseguirà la mala sort de per vida. Avui un d'aquests correus m'ha servit per conèixer www.blackle.com. El correu citava:

"Si Google tingués una pantalla negre, tenint en compte la gran quantitat de persones que l'utilitzen, es calcula que s'estalviaria uns 750 megavats/hora anualment.

En resposta a això, Google, un dels cercadors més universalment utilitzat, ha creat una versió negre, anomenada Blackle, amb exactament les mateixes funcions que la versió en blanc però, òbviament, amb un consum d'energia menor."

Espectacular veritat? Bé, segurament ho seria més si això fos així. La teoria és bona però no és del tot real.Techlogg publica un estudi comparatiu amb diferents monitors, diferents tecnologies i diferents mides i resolucions. Entre els 27 monitors, quatre eren CRT (del tipus antic, pantalla de tub de raigs catòdics). Aquests sí que estalviaven en la versió negra però només un arribava als 15W o més.

Ara bé, amb l'entrada dels monitors LCD a les nostres cases, el 75% dels monitors actualment pertanyen a aquesta família (pantalla plana). Dels altres 23 monitors estudiats, només cinc estalviaven energia amb la versió negra i aquest estalvi no passava dels 4W.

D'una banda la informació del departament d'estalvi energètic americà, en la que es basava la cita, quedava en desdit. Però si a més hi afegim que aquesta iniciativa no és cosa de Google, deixem el correu en cadena al descobert. El primer que fa sospitar és el nom de la plana (o en tot cas l'absència de l'arrel google). El format de les lletres, el poc contingut i que ja havia vist coses similars en altres ocasions han acabat d'ajudar perquè en dos clicks m'adonés que aquest web únicament fa servir el motor de Google (i ho cita per evitar possibles judicis) ja que és un producte d'una empresa Australiana anomenada Heapmedia.

Personalment aplaudeixo l'idea però no m'agrada que m'enganyin, només calia dir les coses pel seu nom, no creieu?

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada